Europe Bygge om fra NCstudio til Mach3


Results 1 to 4 of 4

Thread: Bygge om fra NCstudio til Mach3

  1. #1
    Registered
    Join Date
    May 2010
    Location
    Norway
    Posts
    7
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Bygge om fra NCstudio til Mach3

    Hei, jeg har en billig 120x180 cm Kinacnc fres. Denne kjører NCstudio, og jeg vil gjerne bygge om slik at jeg bruke MACH 3 og USB styring. Usikker på hvor lenge den ganle pcen som fungerer som kontroller orker å holde på.. Har vært i kontakt med Salecnc.com som jeg kjøpte fresen av, men de er ganske uvillige til å hjelpe meg med deler/informasjon om ombygging. Noen som har erfaring med dette? Må jeg jeg bytte alt; elektronikk, strømforsyning motorstyring og motorer, eller kan jeg klare meg med noe enklere?

    Similar Threads:


  2. #2
    Member
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Norway
    Posts
    174
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default

    Hei, hvis du føler at fresen fungerer mekanisk og elektrisk slik den er, så regner jeg ned at du kan beholde alt unntatt styrekortet. Fresen har trolig separate drivere for hver motor, og disse styres av standard step og retningssignal. Ethernet er som regel mer stabilt enn USB, og uten å undersøke mer vil jeg ha gått for en Smoothstepper i nettvariant, men det kan ha kommet mye fint siden jeg bygde min maskin. Styr klar av dårlig dokumentert kinesisk elektronikk.
    Lars

    Quote Originally Posted by Norway69 View Post
    Hei, jeg har en billig 120x180 cm Kinacnc fres. Denne kjører NCstudio, og jeg vil gjerne bygge om slik at jeg bruke MACH 3 og USB styring. Usikker på hvor lenge den ganle pcen som fungerer som kontroller orker å holde på.. Har vært i kontakt med Salecnc.com som jeg kjøpte fresen av, men de er ganske uvillige til å hjelpe meg med deler/informasjon om ombygging. Noen som har erfaring med dette? Må jeg jeg bytte alt; elektronikk, strømforsyning motorstyring og motorer, eller kan jeg klare meg med noe enklere?




  3. #3
    Member
    Join Date
    Dec 2012
    Location
    Norway
    Posts
    390
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Bygge om fra NCstudio til Mach3

    Siden Mach3 er såpass gammel og ikke blir videreutviklet lenger, ville jeg heller gått for noe annet. Ingen erfaring med den, men UCCNC får mye bra omtale. De har også Ethernet controller. Selv bruker jeg Dynomotion KFLOP på min fres, men jeg har ikke fått den opp og kjøre ennå og controller-kortet er USB.



  4. #4
    Member
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Norway
    Posts
    174
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default

    Vi har en Stepcraft (møkk) på jobben, med UCCNC. Software er omtrent det eneste jeg ikke ville kastet på sjøen. Den har en innebygd 2d cam-funksjon, som desverre er sykt kresen på dxf filer, og er veldig treg.
    Mach3 har et rotete grensesnitt, men det finnes gode skjermsett til den, og programmet er veldig godt dokumentert.Den kan gjøre nytten i mange år ennå. Kontrollere fra Eding cnc ville jeg også sett på.
    Lars
    Quote Originally Posted by Stigoe View Post
    Siden Mach3 er såpass gammel og ikke blir videreutviklet lenger, ville jeg heller gått for noe annet. Ingen erfaring med den, men UCCNC får mye bra omtale. De har også Ethernet controller. Selv bruker jeg Dynomotion KFLOP på min fres, men jeg har ikke fått den opp og kjøre ennå og controller-kortet er USB.




Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  


About CNCzone.com

    We are the largest and most active discussion forum for manufacturing industry. The site is 100% free to join and use, so join today!

Follow us on


Our Brands

Bygge om fra NCstudio til Mach3

Bygge om fra NCstudio til Mach3