Europe Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus! - Page 4


Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 61 to 69 of 69

Thread: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

  1. #61
    Registered
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    24
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

    Utrolig morro!



  2. #62
    Registered
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    Norway
    Posts
    104
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

    Hei alle!

    Da har Designgruppa gått offisielt! Så nå kan jeg endeli dele noe morsomt vi har laget, det er fortsatt masse som det enda ikke er tatt bilder av, da de venter på fotograf.

    Her er den offisielle siden til Design I Nord: https://www.facebook.com/DesigniNord

    Dropbox Link: https://www.dropbox.com/sh/1gvmq6n1z...89I_oSeDa?dl=0

    Legger ut noen videoer på youtube, samt deler en dropbox link (dropbox linken inneholder også bilder som ikke har med Designgruppa å gjøre).
    Legger og ut en film av en HMI skjerm jeg innstallerte med en PLS på tormachen, den kommuniserer via Modbus TCP med pls'n. Med denne kan jeg da ta full styring over hastighetsregulator samt kjølesystemet (mer kjøling jo mer last på motor).

    Da det er sent nå, og er utrolig trøtt etter en slitsom arbeidsdag, ender jeg denne posten med dette Så får jeg kommer tilbake med mer etterhvert!




  3. #63
    Registered
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    Norway
    Posts
    104
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!





  4. #64
    Moderator Novec's Avatar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Trondheim
    Posts
    272
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

    Her begynner det å flaske seg, ja!

    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?


  5. #65
    Registered
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Norway
    Posts
    8
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

    Hei!

    Artig å lese inleggene i denne tråden.

    Undrer på om det er mange andre som har tatt denne maskinen inn til norge?

    Litt om meg: Har et verksted med CNC knekke, platesaks, presser, Amada Alpha laserkutter og noen Universal Robots, men ingen fres

    Vurderer en cnc variant, men jeg er litt usikker på kapasiteten når det gjelder stål på disse mindre maskinene. Er det noen som kan si litt om dette?

    Vavido



  6. #66
    Registered
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    Norway
    Posts
    104
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

    Quote Originally Posted by vavido View Post
    Hei!

    Artig å lese inleggene i denne tråden.

    Undrer på om det er mange andre som har tatt denne maskinen inn til norge?

    Litt om meg: Har et verksted med CNC knekke, platesaks, presser, Amada Alpha laserkutter og noen Universal Robots, men ingen fres

    Vurderer en cnc variant, men jeg er litt usikker på kapasiteten når det gjelder stål på disse mindre maskinene. Er det noen som kan si litt om dette?

    Vavido
    Hei,

    Jeg har sålangt ikke hadd dårlig erfaring på stål. Rustfritt stål går nok fint det også, men det er noe jeg ikke har prøvd enda.
    Maskinen klarer nok å kutte alt innenfor området sitt, bare litt tregere enn de større og dyrere maskiner.

    Den største ulempen jeg har pr.nå, er at den kun har 5100rpm, noe som ikke er så heldig når det blir fingraveringer.
    Det meste går, bare tregere som sakt, spesielt på den delen jeg legger ut under her, når det blir 10 slike så sparer man fort mye tid med høy rpm spindel

    Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!-12381004_10209037786124826_568480778_o-jpg
    Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!-12381009_10209037786644839_1418079009_o-jpg
    Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!-12874132_10209037786324831_1513963854_o-jpg
    Du får kjøpt 24k rpm spindel fra Tormach, men prisen er latterlig høy kontra ebay. Eneste er at du må da lage festene selv.

    Her er en video når jeg lager nye stål jaws til skrustikka:




  7. #67
    Member
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Norway
    Posts
    42
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

    Oj ble veldig inspirert her nå. Jeg er automasjonsingeniør selv og RC fly og CNC entusiast (har to hjemmelagde CNC maskiner hjemme).

    Hvor mye ble det ca å betale for maskinen inkludert frakt agurkmedia?

    Og hvordan fikser du å kjøpe fra smith stål? Har du opprettet et enkeltmannsforetak for å kjøpe inn ting som firmakunde (de selger vel ikke til privatpersoner?) for hobbyvirksomheten? Og hvordan fungerer det eventuelt da du vel må innrapportere underskudd på dette firmaet hvert år i årevis? Er det egentlig tillatt?



  8. #68
    Member
    Join Date
    Dec 2012
    Location
    Norway
    Posts
    390
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

    Quote Originally Posted by flesvik View Post
    Og hvordan fikser du å kjøpe fra smith stål? Har du opprettet et enkeltmannsforetak for å kjøpe inn ting som firmakunde (de selger vel ikke til privatpersoner?) for hobbyvirksomheten? Og hvordan fungerer det eventuelt da du vel må innrapportere underskudd på dette firmaet hvert år i årevis? Er det egentlig tillatt?
    Så lenge man ikke har inntekter eller utgifter i firmaet tror jeg ikke man må innrapportere noe. Jeg har et enkeltmannsforetak, men det ligger i dvale for tiden og brukes egentlig bare for å beholde domenet mitt eller når jeg skal bestille noe fra Farnell. Har ikke rapportert noe på flere år.



  9. #69
    Registered
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    24
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

    Vekker denne tråden. Hvordan går det her?

    ENK er fint; da får man org.nr som man trenger for å bestille fra grossister. Ved større investeringer (250k ink. mva) kan man bli forhåndsregistrert i mva-registeret, og få tilbake mva-utlegget man hadde ved innkjøp av maskin. Man fører mva-melding 6 ganger i året (hver 2. måned), og får tilbakebetalt mva. 2-3 uker senere.

    Dersom man kjøper maskin kan man så nedskrive den over en 5.årsperiode. Dersom man har ENK og ikke har andre inntekter fra dette, vil da underskuddet (fradraget) gjelde for den totale inntekten (personinntekt + inntekt fra ENK), og dermed effektiv gi deg fradrag Men! Man har vel litt ambisjoner, så man ønsker vel gjerne å bruke maskinen til noe inntektsbringende

    Jeg har handla en splitter ny Haas VF-2. Kommer om et par uker.. 510k ink. mva + verktøy, trafo, skrustikker....++



Page 4 of 4 FirstFirst 1234

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  


About CNCzone.com

    We are the largest and most active discussion forum for manufacturing industry. The site is 100% free to join and use, so join today!

Follow us on


Our Brands

Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!

Tormach PCNC 1100 Series 3 er nå i hus!