Results 1 to 5 of 5

Thread: sveise eller skru?

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0

Question sveise eller skru?

Heisann

Jobber på rammen min til routeren. sitter å funderer på den beste måten å skru den sammen. Rammen består av to aluminium skinner på 850 mm, og to skinner på 600mm. Skal lage et rektangel og lurer på om det beste er å bore og gjenge opp endene, bruke ekstrudert vinkelprofil til vinkeljern, eller rett og slett sveise hele greia sammen? noen kommentarer utifra hensyn til at denne må bli vinkelrett, styrke, evt. demontering?
    Det er flere momenter som må tas i betraktning her. Tror at det er lettest å bruke ekstrudert alu. vinkel profiler som vinkeljern for å få den så rett som mulig. men er usikker på om det styrke/stivhetsmessig ville vært bedre å tigge hele greia sammen?
    Hilsen Reidar

Registered Vegabond's Avatar
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Med tig så klarer du og bruke veldig lite varme, men jeg anbefaler deg og skru. Alt man sveiser kommer til og vri og vende på seg når det blir kaldt.
    Så om du får det til, så skru. Jeg har skrudd sammen hele bordet mitt.. Du finner ikke èn sveies der

Til og med ledningene er skrudd sammen! (neida... :P de er loddet.. )

Mvh Robert.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails sveise eller skru?-imag0103.jpg   sveise eller skru?-imag0104.jpg   sveise eller skru?-imag0105.jpg   sveise eller skru?-imag0106.jpg  

sveise eller skru?-imag0107.jpg  
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Ser bra ut det der Robert!

Valgte å skru hele greia sammen. Satte riktignok noen sveise punkter her og der for å holde ting sammen når jeg borret hull.
    Det trengs nok litt finjustering når hele ramma er ferdig, og det er enklere når den er skrudd...

Reidar

Registered Vegabond's Avatar
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Jupp, venter på bilder jeg da....

Mvh Robert.
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Bilder kommer her
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails sveise eller skru?-foran.jpg   sveise eller skru?-bak.jpg