Hei! Maskinen så da flott ut. Er det lov å spørre om hva noe sånt koster ferdig levert? Hvordan er nøyaktigheten og generell kvalitet?
I videoen hvor du graverer HD logoen, hva slags materiale er det, og hvilke bit bruker du?
Mvh
Henrik
Hei!
Flott med en norsk cnc forumside!
Jeg tenkte jeg skulle fortelle om min erfaring med import av egen maskin.
Jobber med cnc maskiner til daglig og har etter hvert kunne tenkt meg en egen maskin.
Jeg begynnte å bygge, men kom frem til at jeg skulle prøve å importere ei fra Kina, da mange har gjort dette uten problemer.
Valget falt på ei maskin med X og Y vandring på 1,5 x 3 meter og 200mm i Z.
80 dager etter bestilling, gjorde jeg den første testen på maskina.
Det mest spennende var å ha sent penger, og vente på om det kom noen maskin i det heletatt
Men leverandøren hadde fått mange gode omtaler, så jeg var ganske trygg på at alt skulle gå i orden.
Så nå har jeg hatt den siden sommeren 2011, og har en utrolig morsom hobby.
På min youtube kanal kan du se videoer av noe jeg har gjort i maskinen: centernorway's Channel - YouTube
Og her er et bilde av maskina med første fresetest:
Hei! Maskinen så da flott ut. Er det lov å spørre om hva noe sånt koster ferdig levert? Hvordan er nøyaktigheten og generell kvalitet?
I videoen hvor du graverer HD logoen, hva slags materiale er det, og hvilke bit bruker du?
Mvh
Henrik
Last edited by henrikm; 02-01-2012 at 02:30 PM.
Hei
Måtte vel ut med noen tusen dollar, og så er det jo moms og frakt her i norge i tillegg.
I tillegg må man jo ha cad cam software for å tegne og programere med, så det baller fort på seg
Kvaliteten er bra syns jeg, noen kosmetiske ting kunne vært bedre, men totalt sett er det bra.
Nøyaktigheten er veldig bra, har kjørt noen passninger på 2-3 hundredels millimeter uten problem.
Materialet du ser er tolags plast som har et 0.3mm lag med farge øverst og hvit plast nederst.
Verktøyet er en V fres som har en litt flat spiss.
Last edited by centernorway; 02-02-2012 at 03:39 PM.