Results 1 to 7 of 7

Thread: Erfaringer med TTS for SX3

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0

Erfaringer med TTS for SX3

Noen her so har noen erfaringer med Tormach TTS for Sieg SX3? Jeg fikk akkurat en pakke fra littlemachineshop.com med endel TTS verktøy for min SX3. Ble litt skuffet da det ikke levde helt opp til forventningene.

Greia er det at jeg fortsatt må slå ihjel drawbaren for å få ut holderne. Løsner ikke akkurat like lett som jeg trodde...

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Greit å vite, så jeg ikke kjøper det selv

Nå har ikke jeg brukt SX3-en min enda, så det kan godt hende jeg tar feil, men sørger ikke den kappa på toppen for at du slipper å banke? Såvidt jeg husker stopper den drawbaren på vei opp, så du presser ut verktøyet ved å fortsette å skru.
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Der sier du noe Novec! Selvfølgelig vil det fungere, tenkte aldri så langt

3/8 gjenger på TTS morsekonen, så kjøpte meg en X3 3/8 drawbar. Så da er jeg nødt til å skaffe en 3/8 SX3 drawbar eller borre opp TTS morsekonen til M12. Da X3 og SX3 drawbarene ikke er like lange.

Så da burde det jo å være et godt kjøp

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Amerikanere med de forbanna tommedimensjonene sine...
    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    YouTube - Broadcast Yourself. sett denne om å lage holderene på en sx3?

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Ser ikke ut til at linken funka. Er det [nomedia="http://www.youtube.com/watch?v=_2w8cYXt5_o"]‪Tormach TTS-Style Toolholders on the SX3 Part 1‬‏ - YouTube[/nomedia] du mener? Ikke dumt å lage verktøyholdere selv, så lenge de blir nøyaktige nok. Selv om de originale ikke er grisedyre blir det fort dyrt å utstyre alle verktøyene du trenger med egen holder.

Det eneste jeg savner i den videoen er den ekstra kragen som er på de originale holderne, som sørger for at holderen ligger an mot spindelen, ikke konen. Ikke akkurat noe stort problem å legge til det i prosessen.

Den andre "ulempen" er at chucker med MT3-kon er rimelig dyre. Får se om jeg lager meg en adapter så jeg kan bruke de chuckene jeg har til rundmatebordet, de er standard dreibenk-chucker.

Edit: Forbanna møkkaidiotlinker! Er det noen som veit hvordan man får deaktivert det?
    - Lars Bjerke

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Hei, tenkte bare å nevne at MK3 konen trenger ikke å trekkes til så hardt så lenge dere passer på å holde overflatene rene. Da sitter de ikke fast når de skal ut.