Page 5 of 11 FirstFirst ... 2345678 ... LastLast
Results 49 to 60 of 123

Thread: Bygger min første CNC. 80x60 arbeidsområde. Alu og stål konstruksjon.

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Etter at jeg forkortet festeplata til spindelen til 280mm har jeg nå ~25mm å gå på mellom colleten på spindelen til spoilboard. Er dette ok med tanke på bits? Hvilke mål er ideele her, hva bør jeg hige etter?

Planen var å bruke et par timer på verkstedet i dag, men istedet ser det ut til at det er en halvmeter snø å bli kvitt istedet
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Bygger min første CNC. 80x60 arbeidsområde. Alu og stål konstruksjon.-cnc-06.jpg  

Registered Vegabond's Avatar
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Det burde være nok.. Jeg klarer og kjøre helt nedi, og det er egentlig litt dumt, fordi jeg da mister litt stabilitet.

Mvh Robert.
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Det blir sikkert bra. Skulle du ha behov for å kjøre ekstremt korte verktøy, kan du jo bare flytte ned spindelen litt i festet.

Lars S

Registered Vegabond's Avatar
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Er vel enklere og bygge opp arbeidsstykket..
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Dette er det nærmeste jeg kommer en ferdig rendering. Jeg har akkurat begynt å lære med rendering med photoview så dette var mest for å lære litt. Rendertid var ca. 3 timer (må ha meg ny arbeidsstasjon snart!)

Da er det vel bare å bygge ferdig da :-)

Stort bilde her.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Bygger min første CNC. 80x60 arbeidsområde. Alu og stål konstruksjon.-cnc-07.jpg  

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Kanskje i noen tilfeller, men hvor mye enklere enn å løsne på 3 unbrakobolter kan det bli??

Lars

Quote Originally Posted by Vegabond View Post
    Er vel enklere og bygge opp arbeidsstykket..

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Quote Originally Posted by henrikm View Post
    Dette er det nærmeste jeg kommer en ferdig rendering. Jeg har akkurat begynt å lære med rendering med photoview så dette var mest for å lære litt. Rendertid var ca. 3 timer (må ha meg ny arbeidsstasjon snart!)

Da er det vel bare å bygge ferdig da :-)

Stort bilde her.
    Fin rendring

Du kan spare deg selv maaaaaaaasse rendertid ved å ikke rendre i så stort format med mindre du skal printe det ut i plakatstørrelse da.

Sørg også for at unødvendige ting som caustics og bloom er skrudd av.

Å sette render quality til "maximum" er sjeldent verdt den ekstreme tiden det tar sammenlignet med "best".

Skal man lage helt fotorealistiske rendringer så kreves det veldig jobbing med lyssetting og appearances. Før man kontroll på dette får man egentlig veldig lite ut av de høyeste render settingene.

Mikael
    "Hey! It's that guy you are!" - Phillip J. Fry

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Quote Originally Posted by LN-JET View Post
    Kanskje i noen tilfeller, men hvor mye enklere enn å løsne på 3 unbrakobolter kan det bli??

Lars
    Hvis man bruker fast probeplate til å sette verktøy offsets eller har lagra offsets i andre sammenheng vil det uheldig å flytte på mye på spindelen.

Mikael

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Quote Originally Posted by mcentric View Post
    Fin rendring

Du kan spare deg selv maaaaaaaasse rendertid ved å ikke rendre i så stort format med mindre du skal printe det ut i plakatstørrelse da.

Sørg også for at unødvendige ting som caustics og bloom er skrudd av.

Å sette render quality til "maximum" er sjeldent verdt den ekstreme tiden det tar sammenlignet med "best".

Skal man lage helt fotorealistiske rendringer så kreves det veldig jobbing med lyssetting og appearances. Før man kontroll på dette får man egentlig veldig lite ut av de høyeste render settingene.

Mikael
    Skal printes i A3, derfor dette formatet Ellers takk for nyttige tips. Har litt erfaring med rendring fra 3dsmax med vray, men mye annerledes i SW. Får bruke litt tid på den biten.

Postmannen kom med pakke fra Chai i dag, og jeg er veldig happy med spindelen sånn ved første øyekast. Godt skrudd sammen og god finish. En ukes leveringstid er heller ikke dårlig.

Dog begynner jeg å bli bekymret for vekten på gantry. Regner med at jeg ender på et sted rundt 50kg med spindel.

Har også fått boret og gjenget noen hull og pussa og polert litt deler. Håper jeg kan få inn noen flere timer jobbing på maskinen denne uka. Innspurten nærmer seg. Kan nå få ren-tegnet spindelfestet og sendt dette til maskinering.

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Jeg har nettopp installert verktøyprobe sjøl, så jeg ser det problemet.
    Det er forresten det tilbehøret jeg har savna mest, og først skjønt det etter at jeg fikk den:-)

Lars

Hvis man bruker fast probeplate til å sette verktøy offsets eller har lagra offsets i andre sammenheng vil det uheldig å flytte på mye på spindelen.

Mikael

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Quote Originally Posted by LN-JET View Post
    Jeg har nettopp installert verktøyprobe sjøl, så jeg ser det problemet.
    Det er forresten det tilbehøret jeg har savna mest, og først skjønt det etter at jeg fikk den:-)

Lars
    Å kunne sette verktøyoffset automatisk er helt fantastisk når man har holdt på med bladføler og "tipping" lenge nok

jeg bruker 2010 Screenset til mach 3 og er kjempefornøyd med det

Mikael

Registered
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Den så slett ikke dum ut.
    Selv kan jeg godt anbefale MachStandardMill

Lars