Ser veldig bra ut
Gleder meg til å se video av litt bevegelse
mvh
Mikael
Litt fremgang de siste to dagene, godt i rute til å ha den "kjørbar" ila. helga.
Har et avvik på under en halv mm fra å være i vinkel i alle hjørner, vet ikke om jeg skal godta dette eller om jeg skal prøve å rette den helt opp. Må kikke litt på dette.
I morgen er planen å gjøre ferdig basen med avstivninger og fester til spoilboard.
Deretter er det vel klart for "uprights" og montering av gantry på lørdag.
Måtte lage en jigg for å bore endene på aluen til basen, klundra litt med dette, men fikk laget til noe som fungerte bra.
Legger ved noen bilder av varierende kvalitet, tydeligvis vanskelig lysforhold for kameraet i verkstedet.
Ser veldig bra ut
Gleder meg til å se video av litt bevegelse
mvh
Mikael
"Hey! It's that guy you are!" - Phillip J. Fry
Kjekt å se noen andre som har gått flyfag her inne da! Går selv på Flyfag ved Sola for tiden, driver å leker meg med CNC maskiner selv.
Hvilke krav til nøyaktighet har du? Ser ut som det blir en flott maskin. Vurderer selv å lage en minifres til lettmetaller o.l i 8020 Al. Har en relativt stor fres i boden atm, på ca 1500x1000.
Takk. Må si jeg gleder meg selv, har vært mange måneder med sikling på andres maskiner
Jeg har ikke gått flyfag, men er utdannet flyger. Har ikke satt meg noen krav til nøyaktighet egentlig, men selvfølgelig så nøyaktig som mulig. Bør havne på rundt .02 mm sånn rent konstruksjonsmessig, men hva det ender opp med i praksis under fresing er vanskelig å si.Kjekt å se noen andre som har gått flyfag her inne da! Går selv på Flyfag ved Sola for tiden, driver å leker meg med CNC maskiner selv.
Hvilke krav til nøyaktighet har du? Ser ut som det blir en flott maskin. Vurderer selv å lage en minifres til lettmetaller o.l i 8020 Al. Har en relativt stor fres i boden atm, på ca 1500x1000.
Dette må ju bare bli bra! Blir det noe jobbing på prosjektet denne helgen?
Last edited by dst; 12-10-2011 at 02:35 PM.
Det har vært et par trege helger nå. Voksenbrus på lørdag gir lite produktiv søndag. Har fått gjort litt mellom julemaset på hverdagene, men er etter planen. Nå har jeg juleferie, men reiser til Danmark for å hente valp i morgen. Blir nok ikke flust med tid, men håper fortsatt å få den noenlunde ferdig ila. jula.
Har fått på plass vinklene for kombinert avstiving/spoilboardholder. Ble så lei av å bore og gjenge at jeg begynte så smått på elektronikkskapet og lagde spoilboard.
Det blir nok én oppdatering til før jul!
HEI! og hvordan går det ?![]()
Hvor har du fått taki det skapet?, ble litt foreslket i det jeg![]()
Mvh Robert.
My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html
Hei hei. Det går smått :-)
Vi hentet valp i Danmark rett før jul og det er en altoppslukende oppgave. Pusler litt med maskinen innimellom slagene.
I mens Vega sover får jeg brukt litt tid på kontoret og har fått på plass en tegning (...etter det meste av maskinen er ferdig!).
Tegningen gjør at det blir litt lettere å få på plass de siste hullene og får også bekrefta at alt passer sammen!
PC'en begynte å slite litt nå så får prøve å få på plass teksturer og en skikkelig rendering ila. uka.
Dere ser hvordan resultatet (forhåpentligvis) kommer til å bli da.
Damn, det monsteret der blir jo kraftig nok til å frese gråstein ;-)
- Lars Bjerke
CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?
Ok, skal sjekke litt![]()
Mvh Robert.
My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html
Spindelfeste må jeg "outsource" til noen med litt mer avansert maskineri. Vil dere kikke på det jeg har designet og se om det er noe som bør endres før jeg sender det avgårde?
Regner med at det er stort nok (overdimensjonert som alt annet), men hva med festeanordningen? Holder det med 0.4mm klaring til spindelkroppen? Blir jo ikke alt for mye fleks til å stramme vil jeg tro.
Materialet er forøvrig alu. Festes fra baksiden av z-akse plata med M6 bolter.
Hva tror dere?