Norsk er ikke mitt morsmål og jeg beklager på forhånd hvis dette blir litt gebråkkent. Jeg er canadisk men har bodd i Norge i over 10 år.

Jeg kjøpte en 1218 kina cnc fres fra Omni Cnc for ett år siden. Jeg er meget fornøyd med maskinen og prisen var uslåelig. Den virker meget solid og har vært i produksjon så å si konstant siden kjøpet. Jeg valgte å overdimensjonere alt på maskinen i håp om at den vil vare evig Aldri hatt problemer (heldigvis) til nå...

Forrige uke klarte jeg å overstramme "colett nut" på spindelen. Gjengerne på både motoren og collet nut ble ødelagt. Produksjonen på snekkerverkstedet er stanset og selvfølgelig er det nå midt i "Chinese new year". Hele kina koser seg med fellesferie og det kan ikke ventes respons før langt ut i neste uke. Ok, **** happens og det ordner seg helt sikkert

Her er spørsmålet: jeg er fortsatt en nybegynner med cnc maskiner. Jeg har lært utrolig mye om hvordan å bruke maskinen, men hvis noe alvorlig skulle skje med maskinen hadde jeg nok ikke klart å diagnosere og rette problemene. Med andre ord, jeg har ikke teknisk kompetanse til å engang kunne beskrive problemer som kan evt dukker opp. Fins det teknikkere (i Akershus Østfold) som man kan ringe til for å få hjelp? Altså folk som kan komme ut til verkstedet her for å evt feilsøke, reparere eller kalibrere maskinen ved behov?

Men først og fremst...forhåpentligvis får jeg hoved skaftet til motoren levert fra kina med DHL innen kort tid. Jeg har demontert motoren og tatt den fra hverandre så mye som mulig men jeg har ikke verktøy til å dra av lagerene fra den ødelagt skaft. Kan noen anbefale et verksted som kan hjelpe med dette?

På forhånd takk for hjelpen.

Cheers

Similar Threads: