Hobby prosjekt - hvor frese treverk?


Results 1 to 3 of 3

Thread: Hobby prosjekt - hvor frese treverk?

  1. #1
    Registered
    Join Date
    Aug 2015
    Posts
    1
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Hobby prosjekt - hvor frese treverk?

    God ettermiddag!

    Jeg har et hobbyprosjekt jeg har lyst til å begynne på, det innebærer fresing av mønster i treverk. Har søkt litt rundt på nett, men finner bare bedrifter som driver i stor skala i nærområdet.

    Jeg tenker frese ut treverk i str 1500x300 mm, ca. Dybde rundt 10-20 mm.

    Jeg bor i Tønsberg. Jeg tenker lage 3d modell i solidworks. Har så vidt vært borti cnc-fres ifbm studier, kan evt se om jeg får til cnc-programering selv. (Nyutdannet innen produktdesign, foreløpig uten arbeid, dermed litt for mye fritid

    Har noen her peil på om det er noe sted i nærheten, evt østlandet man kan få frest ut treverk? Prisanslag? Noen hundre kr, tusener? Finnes det privatpersoner som kan hjelpe, kanskje?

    Dersom noen har info setter jeg stor pris på tilbakemelding!

    mvh
    Fredrik

    Similar Threads:


  2. #2
    Registered
    Join Date
    Oct 2013
    Location
    Norway
    Posts
    104
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Hobby prosjekt - hvor frese treverk?

    Quote Originally Posted by FredrikB View Post
    God ettermiddag!

    Jeg har et hobbyprosjekt jeg har lyst til å begynne på, det innebærer fresing av mønster i treverk. Har søkt litt rundt på nett, men finner bare bedrifter som driver i stor skala i nærområdet.

    Jeg tenker frese ut treverk i str 1500x300 mm, ca. Dybde rundt 10-20 mm.

    Jeg bor i Tønsberg. Jeg tenker lage 3d modell i solidworks. Har så vidt vært borti cnc-fres ifbm studier, kan evt se om jeg får til cnc-programering selv. (Nyutdannet innen produktdesign, foreløpig uten arbeid, dermed litt for mye fritid

    Har noen her peil på om det er noe sted i nærheten, evt østlandet man kan få frest ut treverk? Prisanslag? Noen hundre kr, tusener? Finnes det privatpersoner som kan hjelpe, kanskje?

    Dersom noen har info setter jeg stor pris på tilbakemelding!

    mvh
    Fredrik
    Hei!

    Jeg har tilgang på en slik maskin, men jeg bor i Nordland (Mo I Rana).

    Hvis du har Solidworks modellen klar, så kan vi maskinere det for deg, til en pris vi blir enig om



  3. #3
    Registered
    Join Date
    May 2007
    Location
    norway
    Posts
    1
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: Hobby prosjekt - hvor frese treverk?

    hei Fredrik , jeg bor på Nykirke og har en Cnc fres for tre på 1000x2000 , denne er opperativ men ikke mye i bruk , 1mann firma/ hobby , ønsker gjerne å sammarbeiede med en som kan tegne og programere . ta kontakt på 92426257 mvh jørn menes



Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  


About CNCzone.com

    We are the largest and most active discussion forum for manufacturing industry. The site is 100% free to join and use, so join today!

Follow us on


Our Brands

Hobby prosjekt - hvor frese treverk?

Hobby prosjekt - hvor frese treverk?