presentasjonstråd - Page 5


Page 5 of 5 FirstFirst ... 2345
Results 81 to 84 of 84

Thread: presentasjonstråd

  1. #81
    Registered
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Norway
    Posts
    52
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default

    Har en usb pendant som blir bygget i aluminium av russer. Jævlig fin! Kosta 650kr ink frakt
    han har en med lcd display også! Mener den kosta 900 kr

    Pendanten kaller han shuttleru... det er med utskiftbare fronter så man kan pronte ut egne knappoppsett.



  2. #82
    Moderator Novec's Avatar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Trondheim
    Posts
    272
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default

    Den så ikke dum ut! (link) Trur kanskje jeg må bestille meg en sånn.

    - Lars Bjerke
    CNC-ing an SX3 to make a full-size CNC router to make some speakers. Why do it simple?


  3. #83
    Registered
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Norge
    Posts
    32
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default

    Hei alle sammen!
    Er helt fersk innenfor cnc verden. (kan ingenting)
    Har tenkt på denne cnc routern https://sites.google.com/site/cncdiyorg/2520
    Er denne grei nok til å kutte G10/carbon og evt alu?
    Er ikke så kravstor til størrelsen, men så lenge den kan kutte A4 størrelse, så er det helt ok
    Er det noe annet man trenger for å starte med å kutte? (bortsett fra pc/mac)
    Har mach3 software..



  4. #84
    Registered
    Join Date
    Jul 2017
    Location
    Sweden
    Posts
    7
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Re: presentasjonstråd

    Hei folkens!

    Jøss, er jeg eldst her med mine 53 år?

    Jeg er en Nordlendning som har bodd og jobbet nesten 20 år "på feil side av grensa" - i Sverige altså. Iløpet av denne tiden har jeg både gått skole/kurs og jobbet med endel interessante ting - blandt annet har jeg vært supportspesialist/mentor på Hewlett Packards skriversupport. Nå jobber jeg som sertifisert CNC-operatør i en småseriebedrift i Nordsverige, der vi er underleverandør for både Svensk og utenlandsk industri. Siden vi som sagt bare gjør små serier (1-1000 stk) blir jobben skjelden rutine eller kjedelig.

    Jeg har lekt med AutoCAD siden begynnelsen av 90-tallet, i begynnelsen mest for å designe mine egne radiostyrte modellfly, senere også for å konstruere verktøy og andre gøyale saker. Gjennom tidligere jobber har jeg fått lage en god del prototyper, både i plast og metall. Har brukt Mastercam i litt over et år og synes det er en lettelse å slippe programmere ISO manuelt som man fikk gjøre i begynnelsen - dog blir Mastercam-programmene BETYDLIG større enn hva jeg programmerer på egen hånd!

    Ellers har jeg mange interesser, blandt annet musikk, radiostyrte modellfly (som sagt) og katter.

    Mvh

    Gyro_Gearloose



Page 5 of 5 FirstFirst ... 2345

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  


About CNCzone.com

    We are the largest and most active discussion forum for manufacturing industry. The site is 100% free to join and use, so join today!

Follow us on


Our Brands

presentasjonstråd

presentasjonstråd